نحوه شارژ گاز اسپلیت:

 

1–ابتدا شیلنگ گیج فشار پایین(مانیفولد) را به شیر سرویس برگشت متصل میکنیم

2-شیلنگ وسطی گیج را به کپسول ماده مبرد وصل میکنیم

3-شیر فشارپایین و فشار بالای گیج را بسته و شیر کپسول مبرد را باز میکنیم

4-شیر فشار بالا را کمی باز میکنیم تا هوای موجود در حدفاصل شیلنگ گیج تا کپسول خارج شود(هواگیری گیج و شیلنگ واسط)

5-شیر فشار بالای گیج را میبندیم وشیر فشار پایین گیج را باز میکنیم تا مبرد وارد سیستم شود(که در این حالت فشار گیج به سرعت بالا میرود که طبیعی است)

نکته : برای جلو گیری از استهلاک شیر فشار پایین گیج،شیر کپسول مبرد را گاها باز و بسته میکنیم

6- ترموستات دستگاه را روی رنج بالا قرار میدهیم و سرمای اواپراتور را چک میکنیم

7-وقتی که شیر کپسول را میبندیم باید گیج بین 60 تا75 متغیر باشد(در تابستان)

8- امپرمتر انبری را روی حالت مناسب میگذاریم و امپر کمپرسور را با امپر پلاک دستگاه مطابقت میدهیم

9-سرمای اواپراتور را چک میکنیم تاجایی که لوله برگشت سرد شود وعرق کند

10-وقتی که از شارژ کامل اطمینان حاصل شد شیر کپسول مبرد وشیر فشار پایین گیج را بسته و انها را از دستگاه جدا میکنیم

بهترین روش برای شارژ اسپلیت و سیستم برودتی شارژ به صورت وزنی میباشد که بیشتر در کارخانه ها متداول میباشد

این روش به کمک یه عدد ترازوی دیجیتالی صورت میگیرد که مبرد بر اساس وزن وارد سیستم میشود

شارژ به صورت وزنی دارای سرعت عمل بیشتر و راندمان بالا در سیستم میباشد

 

اثرات بیش از اندازه بودن گاز در سیستم برودتی:

1-فشار گاز در لوله های رفت و برگشت بالا میرود

2-امپر مصرفی(کمپرسور) دستگا بالا میرود

3-فشار در اواپراتور(یونیت داخلی) بالا میرود

4-لوله ساکشن کمپرسور عرق میکند(به علت پایین امدن دمای خروجی از اواپراتور)

 

 2گاز رایج در اسپلیت های موجود در بازار R410 و R22 میباشد که جدول دما و فشار ان جهت شارژ گاز در شکل زیر میباشد

نمودار R22 , R410

پاسخی بگذارید

Your email address will not be published.

Post comment