اکومولاتور یا تله مایع مبرد:
برای اینکه از ورود مایع به کمپرسور جلوگیری شود باید از قطعه ای به نام اکومولاتور استفاده شود که محل نصب اکومولاتور بین اواپراتور وکمپرسور میباشد.
اگر مبرد به صورت مایع وارد کمپرسور شود به دلیل اینکه مایع تراکم ناپذیر میباشد خسارت زیادی از جمله ضربات شدیدی از طرف پیستون به سیلندر،که شکستن سوپاپ ها و سر سیلندر و ترکیدن پیسون و… به همراه دارد.وقتی که بار اواپراتور ناگهان افت کند شاهد خارج شدن مایع از اواپراتور میشویم که در این شرایط مایع خروجی از اوپراتور در اکومولاتور به تله میوفتد و از طریق پوسته پوسته گرما جذب میکند و تبخیر میشود.یه سوراخ کوچکی درانتهای لوله U شکل وجود دارد که وقتی سطح روغن در اکومولاتور بالا امد از این سوراخ به مسیر ساکشن هدایت میشود و وارد کمپرسور میشود.
روغن از سوراخ به مسیر مکش یا ساکشن نفوذ میکند و به کمپرسور برگشت داده میشود،نه به مسیر دیسشارژ
(دیسشارژ غلط میباشد)
سلام دوست عزیز.بله درست میفرمایید اشتباه تایپی رخ داد متاسفانه.ممنون از راهنمایی شما